مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 مرداد 1399 ساعت 05:452020-07-26بين الملل

سالگرد کشف «ماچو پیچو» بدون گردشگر


روز جمعه 109 سال از کشف «ماچو پیچو»، دژ باستانی «اینکاها» در «پرو» گذشت، اما این مکان توریستی در این روز هم به دلیل بحران ویروس کرونا خالی ماند.

- روز جمعه 109 سال از کشف ماچو پیچو ، دژ باستانی اینکاها در پرو گذشت، اما این مکان توریستی در این روز هم به دلیل بحران ویروس کرونا خالی ماند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، قرار بود در صد و نهمین سالگرد کشف ماچو پیچو توسط کاوش گر آمریکایی، این بنای تاریخی پس از مدت ها به روی مردم باز شود اما با افزایش شمار مبتلایان و لغو شدن برنامه بازگشایی، حتی در سالگرد کشف این محوطه تاریخی ارزشمند از بازدیدکننده و گردشگر خبری نبود.

جواهر صنعت گردشگری پرو از اواسط ماه مارس و با آغاز قوانین قرنطینه در پرو به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا به روی بازدیدکنندگان بسته شد.

داروین باکا یکی از مسوولان نگهداری از این میراث جهانی یونسکو در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه بیان کرد: سال گذشته افراد بسیاری به مناسبت سالگرد کشف ماچو پیچو از این مکان بازدید کردند، اما متاسفانه امسال هیچ بازدیدکننده ای وجود نداشت چراکه هنوز هیچ برنامه مشخصی برای بازگشایی ماچو پیچو تعیین نشده است.

با این حال ممکن است با وجود افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در کوسکو ، در ماه آگوست شاهد بازگشایی این مکان باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالگرد کشف «ماچو پیچو» بدون گردشگر

سالگرد کشف «ماچو پیچو» بدون گردشگر