مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 مرداد 1399 ساعت 09:102020-07-26اقتصادي

بیش از 10 میلیون اصله نهال حرا در هرمزگان کشت شده است


جنگل های مانگرو یکی از ذخایر خدادادی در کشور خصوصا در جنوب کشو راست و تاکنون بیش از 10میلیون اصله نهال حرا در سراسر هرمزگان کشت شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، امید ذاکری در ویدئوکنفرانس روز جهانی حرا با اشار ه برگزاری این روز گفت: منابع طبیعی هرمزگان دو سیاست اساسی در حوزه حرا و حرا کاری دنبال می کند یکی افزایش تراکم و احیاو توسعه جنگلهای موجود در جاهایی که از رشد کمی برخوردار بوده و دوم در عرصه های ناکاشت و کم رشد مانند بعضی از خورها توسعه حرا در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در نواحی دریایی که جزرو مد روزانه دارد بیش از ده میلیون اصله نهال کاشت شده در استان و بنا به پایش علمی که انجام شده است درصد موفقیت استقرار حرا در هرمزگان بیش از 50 درصد بوده است.

ذاکری تاکید کرد: وسعت جنگل های حرا و چندل در هرمزگان از شرق استان در جاسک شروع شده و تا غرب استان که شامل جنگل های حرا در بندرخمیر می شود ادامه دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و ابخیز داری هرمزگان تصریح کرد: بذر ونهال حرا از مراقبت های ویژه ای برخوردار بوده بطوری که بعداز چهار ماه که درنهالستان مستقر شد به عرصه و محل کاشت منتقل می شود، کشت ان هم حالت خاصی دارد به طوری که نهال آن یک سوم باید بیرون از گلدان باشد وشدیدا نسبت به نور شدید حساس است و حتماً در زیر سایبان باید بذرها کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 10 میلیون اصله نهال حرا در هرمزگان کشت شده است

بیش از 10 میلیون اصله نهال حرا در هرمزگان کشت شده است