مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 مرداد 1399 ساعت 10:552020-07-27فرهنگي

بیمارستان مسیح کرمانشاه ثبت ملی شد


کرمانشاه_مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از ثبت مجدد بیمارستان مسیح کرمانشاه در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر و به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، امید قادری اظهار داشت: در جلسه شورای ثبت وزارت میراث فرهنگی کشور، پرونده بیمارستان مسیح مرادیان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه گفت: این بنای ارزشمند به عنوان یکی از بیمارستان های تاریخی کشور پیش از این نیز به ثبت رسیده بود که با در خواست مالک و رأی دیوان عدالت اداری از فهرست آثار ملی کشور خارج شده بود.

قادری خاطرنشان کرد: به دنبال تعرض هایی که در سال های اخیر نسبت به این بنا شکل گرفت که آخرین مورد آن آتش سوزی عمدی در شب چهارشنبه سوری سال 98 بود، با توجه به درخواست های متعدد مردم و دوستداران و فعالان میراث فرهنگی و نیز احتمال تخریب بنا، بررسی ثبت مجدد این بیمارستان تاریخی مجدداً در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

این مسئول ضمن تقدیر از حمایت های دستگاه قضایی استان، پیگیری های معاونت میراث فرهنگی و کارشناسان ثبت اداره کل، تصریح کرد: ثبت ملی این بنا به این لحاظ ارزشمند است که می توان در راستای حفظ شرایط موجود و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیمارستان مسیح کرمانشاه ثبت ملی شد

بیمارستان مسیح کرمانشاه ثبت ملی شد