مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 مرداد 1399 ساعت 02:552020-07-27اقتصادي

هزینه تولید واکسن کرونا در ایران/ فاز اول سلول درمانی کرونا موفقیت آمیز بود


رییس جهاددانشگاهی با بیان اینکه توانایی تولید واکسن در محققان پژوهشکده ابن سینا وجود دارد، گفت: 4-3 میلیارد تومان برای ساخت واکسن نیاز است.

- دکتر حمیدرضا طیبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد:در همان ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، پژوهشگاه ابن سینا به دلیل فعالیت در زمینه ساخت واکسن پیشنهاد داد که می تواند در زمینه ساخت واکسن کرونا ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه توانایی تولید واکسن در محققان پژوهشکده ابن سینا وجود دارد، بیان کرد: معمولا ساخت واکسن از زمان شروع پروژه به 18 ماه زمان نیاز دارد که در این صورت می بایست بودجه تامین شود.

رییس جهاددانشگاهی در خصوص بودجه ساخت واکسن گفت: 4-3 میلیارد تومان برای ساخت واکسن نیاز است و جهاددانشگاهی به دلیل اینکه بودجه مستقلی برای اینگونه فعالیت ها ندارد نمی تواند به تنهایی تامین کننده باشد.

به گفته وی، بودجه پژوهشکده ابن سینا هم برای تولید واکسن کافی نیست و از طرفی اگر بخواهیم در این نوع پروژه ها تامین مالی داشته باشد باید یک سرمایه گذار وجود داشته باشد.

ولی به دلیل اینکه بودجه ساخت این واکسن از سوی معاونت تحقیقات وزارت بهداشت تامین نشد لذا پروژه پیشنهاد شده از سوی پژوهشکده متوقف شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه تولید واکسن کرونا در ایران/ فاز اول سلول درمانی کرونا موفقیت آمیز بود

هزینه تولید واکسن کرونا در ایران/ فاز اول سلول درمانی کرونا موفقیت آمیز بود