مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 مرداد 1399 ساعت 04:552020-07-28پزشكي

صادرات رنگ های نانو که مانع از رشد کپک و قارچ می شود


محققان یکی از شرکت های دانش بنیان به فرمولاسیون نانو رنگ هایی دست یافتند که به ویژه در شهرهای شمالی کشور مانع از رشد کپک ها و قارچ ها می شود.

- محققان یکی از شرکت های دانش بنیان به فرمولاسیون نانو رنگ هایی دست یافتند که به ویژه در شهرهای شمالی کشور مانع از رشد کپک ها و قارچ ها می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یوسف امراللهی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به رطوبت و دمای بالا در شهرهای شمالی کشور، گفت: به دلیل شرایط محیطی رشد قارچ و کپک به سادگی انجام می شود که این امر موجب بروز بوی نامطبوع در محیط های بسته می شود؛ از این رو استفاده از رنگ های آنتی باکتریال نانو موجب جلوگیری از رشد این اورگانیسم ها می شود.

وی از تولید و فروش ماهانه قریب به 8 تن رنگ نانو خبر داد و گفت: تلاش داریم تا این محصول را در مناطق دیگر نیز به مصرف کنندگان معرفی کنیم، هر چند که مقاومت در برابر محصولات جدید همیشه وجود دارد.

امراللهی با تاکید بر اینکه این رنگ ها با رنگ های آنتی باکتریال نانویی رایج تفاوت دارد، توضیح داد: در این رنگ ها از نانوورق های عامل دار استفاده شده که مساحت سطحی بالایی دارند.

از دیگر مزیت های این نانوورق ها، مقاومت بالای آنها در برابر اکسید شدن است؛ بنابراین دوام طولانی تر داشته و عملکرد آنتی باکتریالی آنها در طول زمان حفظ می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات رنگ های نانو که مانع از رشد کپک و قارچ می شود

صادرات رنگ های نانو که مانع از رشد کپک و قارچ می شود