مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 مرداد 1399 ساعت 07:152020-07-28سياسي

فتوحات اسلامی بعد از عصر نبوی


انجمن علمی تاریخ دانشگاه شهید بهشتی با همکاری انجمن علمی تاریخ دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه سیستان و بلوچستان، دانشگاه لرستان و دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین در برنامه زنده اینستاگرام فتوحات اسلامی بعد از عصر نبوی را تحلیل و بررسی می کنند.

- انجمن علمی تاریخ دانشگاه شهید بهشتی با همکاری انجمن علمی تاریخ دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه سیستان و بلوچستان، دانشگاه لرستان و دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین در برنامه زنده اینستاگرام "فتوحات اسلامی بعد از عصر نبوی" را تحلیل و بررسی می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه دانشجویان ایسنا، فتوحات مسلمانان که فتوحات اسلامی نیز نامیده می شود؛ در دوره رسالت حضرت محمد (ص) توسط جنگ هایی بود که بیشتر حالت دفاعی داشت؛ و حرکت هایی مانند ارسال پیام رسالت به سرزمین های همسایه نیز برای صدور اسلام صورت گرفت و مهم ترین فتح آن زمان فتح مکه و گسترش اسلام در سرزمین حجاز (نیمه غربی جزیره العرب) بود.

فتوحات اسلامی از زمان خلفای راشدین آغاز شد و تا دوره عثمانیان ادامه یافت وآنچه از روایات و احادیث وارده از ائمه تشیع برمی آید ما با دو رویکرد مواجه هستیم، رویکردی که موید فتوحات است و دیگر نافی آن، که در این نشست به تحلیل و بررسی آنها پرداخته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فتوحات اسلامی بعد از عصر نبوی

فتوحات اسلامی بعد از عصر نبوی