مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 مرداد 1399 ساعت 03:252020-07-30پزشكي

روش کم هزینه ای برای کنترل کیفیت مواد غذایی


پژوهشگران اسپانیایی، روش جدید و کم هزینه ای برای کنترل کیفیت مواد غذایی ابداع کرده اند که با محیط زیست نیز سازگاری دارد.

- پژوهشگران اسپانیایی، روش جدید و کم هزینه ای برای کنترل کیفیت مواد غذایی ابداع کرده اند که با محیط زیست نیز سازگاری دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فیز، کوکسیدیا (Coccidia)، نوعی بیماری روده ای است که گروه های متفاوتی از حیوانات را تحت تاثیر قرار می دهد.

این بیماری، جذب مواد مغذی و رشد را مهار می کند و به مرگ حیوان منجر می شود؛ در نتیجه می تواند ضررهای مالی قابل توجهی را در صنایع دامی به همراه داشته باشد.

برای مقابله با این بیماری معمولا آنتی بیوتیک هایی مانند کوکسیدیواستات ها (coccidiostats) تجویز می شوند.

اگرچه این داروها موثر هستند اما اگر تراکم آنها در محصولات غذایی و منابع حیوانی بالا باشد، می توانند به بروز بیماری های قلبی- عروقی در انسان منجر شوند.

گروهی از پژوهشگران دانشگاه کوردوبا (University of Cordoba) در اسپانیا، روش جدیدی برای شناسایی و استخراج این آنتی بیوتیک ها از غذاهای حیوانی ابداع کرده اند.

سولداد گونزالز (Soledad Gonzalez)، سرپرست این پژوهش گفت: این روش می تواند همه گروه آنتی بیوتیک های یونوفر (ionophore) را در همه منابع غذایی حیوانی شناسایی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روش کم هزینه ای برای کنترل کیفیت مواد غذایی

روش کم هزینه ای برای کنترل کیفیت مواد غذایی