مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 مرداد 1399 ساعت 06:202020-08-01اجتماعي

کرونا از حیوان به انسان منتقل می شود؟


مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: همان گونه که ویروس کرونا از صندلی، خودکار و .

منتقل می شود، احتمال دارد هرگونه حیوانی در نقش شی فیزیکی عامل انتقال ویروس باشد، - ایسنا/اصفهان مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: همان گونه که ویروس کرونا از صندلی، خودکار و .

منتقل می شود، احتمال دارد هرگونه حیوانی در نقش شی فیزیکی عامل انتقال ویروس باشد، اما به طور مستقیم حیوانات ویروس را منتقل نخواهند کرد.

شهرام موحدی در گفت وگو با ایسنا درباره برخی نگرانی ها از انتقال ویروس کرونا از حیوانات، پرندگان و آبزیان به انسان ها، اظهار کرد: هیچ بحث علمی ثابت شده ای مبنی بر انتقال ویروس کرونا از دام به انسان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اگر دام را همانند یک شی در نظر بگیریم، شاید به صورت مکانیکی ویروس کرونا به انسان منتقل شود، توضیح داد: اگر گربه یا سگ خانگی داشته باشیم و در پارک و محیط بیرون که ویروس کرونا بر سطحی قرار گرفته، احتمال دارد ویروس کرونا به پوست، مو و یا بدن حیوان منتقل شود و از این طریق در تماس انسان با حیوان، شخص به کرونا مبتلا شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان تاکید کرد: سازمان بهداشت جهانی دام (OIE) تاکنون بحث انتقال مستقیم کرونا از حیوانات به انسان را مطرح نکرده و انتقال ویروس تنها به صورت مکانیکی انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا از حیوان به انسان منتقل می شود؟

کرونا از حیوان به انسان منتقل می شود؟