مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 مرداد 1399 ساعت 04:252020-08-02بين الملل

روایتی از بازدید خبرنگاران خارجی از بمباران شیمیایی اشنویه


12مرداد 1367 زمانی که مردم شهر اشنویه در خواب بودند، هواپیماهای رژیم بعث عراق که با خود بمب های شیمیایی حمل می کردند، چند محله مسکونی این شهر را مورد هدف قرار دادند.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی، 12 مرداد 1367 سالروز جنایت فجیع صدام بعثی بر علیه مردم اشنویه است، وخامت خبر آنقدر وسیع و فجیع بود که رسانه های خارجی را نیز به واکنش وا داشت، در این راستا جمعی از خبرنگاران، عکاسان و فیلمبرداران خبرگزاری ها، رادیو و تلویزیون های خارجی عصر روز جمعه از مناطق بمباران شده شیمیایی شهر اشنویه و مجروحین و مصدومین جنایت صدام، بستری در یک بیمارستان ارومیه بازدید کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری جمهوری اسلامی خبرنگاران رویتر، کانال یک تلویزیون ایتالیا، رادیو فنلاند و عکاسان کلکتیو در این بازدید ضمن مشاهده محل های اصابت 8 بمب شیمیایی در یک منطقه مسکونی شهر اشنویه خبر عکس، فیلم و مصاحبه هایی با مردم تهیه کردند.

در این بازدید قربانعلی سعادت معاون سیاسی استانداری آذربایجان غربی در محل اصابت بمب ها در گفتگویی با خبرنگاران خارجی اظهار کرد: تاکنون بر اثر اصابت بمب های شیمیایی رژیم بعث صدام در اشنویه 2265 نفر مجروح و مصدوم شناسایی شده اند که از این تعداد 260 تن در بیمارستان های ارومیه، میاندوآب و تبریز بستری شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از بازدید خبرنگاران خارجی از بمباران شیمیایی اشنویه

روایتی از بازدید خبرنگاران خارجی از بمباران شیمیایی اشنویه