مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 مرداد 1399 ساعت 06:052020-08-02اقتصادي

حجم آب دریاچه ارومیه 8 برابر شد


حجم آب دریاچه ارومیه 8 برابر شدمدیر دفتر استان های ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: میزان فعلی آب دریاچه ارومیه در مقایسه با کمترین میزان ثبت شده برای آن، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، فرهاد سرخوش روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه کمترین میزان آب دریاچه ارومیه در سال 1393 یعنی یک سال قبل از آغاز کار عملی ستاد احیای دریاچه ارومیه با 500 میلیون مترمکعب آب به ثبت رسید، اظهار داشت: هم اکنون میزان آب این دریاچه بیش از چهار میلیارد مترمکعب است.

وی با اعلام اینکه تراز دریاچه ارومیه به یک‌هزار و 271 متر و 50 سانتی‌متر رسیده، افزود: تراز امروز دریاچه ارومیه در مقایسه با کمترین ارتفاع ثبت شده برای آن نزدیک به 1.

5 متر افزایش یافته است.

رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به تداوم فصل گرما و تبخیر بالای آب در حوضه آبریز دریاچه، گفت: وسعت نگین آبی آذربایجان هم‌اکنون به 2 هزار و 984 کیلومترمربع رسیده و نسبت به گذشته بسیار امیدوار کننده است.

وی اظهار داشت: هرچند طرح‌های مهم انتقال آب هنوز به بهره برداری نرسیده‌ و در آستانه بهره برداری هستند ولی اگر اقدامات دولت در کاهش مصرف آب کشاورزی، لایروبی رودخانه‌ها و مدیریت مصرف آب نبود، امروز شاهد افزایش هشت برابری میزان آب دریاچه ارومیه نبودیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجم آب دریاچه ارومیه 8 برابر شد

حجم آب دریاچه ارومیه 8 برابر شد