مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 مرداد 1399 ساعت 05:002020-08-05پزشكي

نقش ژنتیک در ابتلا به کرونا


محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بررسی شواهد موجود می گویند: با توجه به شواهد موجود، ژنتیک می تواند با علائم بیماری مانند تب و اسهال، - از دست دادن حس چشایی و بویایی و میزان ابتلا به بیماری کووید-19 ارتباط داشته باشد و یک سری از افراد به دلیل ساختار ژنتیکی خاص نسبت به ابتلا به بیماری مقاوم هستند و یا دچار علائم خفیف می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در سراسر دنیا میلیون ها نفر به ویروس کرونا آلوده شده اند، اما بسیاری دیگر بیمار نشده اند.

افرادی که این بیماری را تجربه می کنند، می توانند علائم گسترده از جمله از دست دادن حس بویایی یا چشایی، مشکلات گوارشی، تب، سرفه و مشکلات تنفسی را داشته باشند.

اگر چه افراد سالخورده و افرادی با شرایط خاص از قبیل بیماران قلبی و دچار دیابت، احتمالاً عوارض شدیدی را متحمل می شوند، اما صدها نفر از افراد جوان و سالم نیز علائم شدیدی را تجربه کرده و بر اثر این بیماری درگذشته اند.

حال سوال اینجاست که چرا یک سری از افراد نسبت به کووید-19 حساس هستند.

آیا این علائم و میزان ابتلا با ژنتیک افراد در ارتباط است؟ محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران می گویند: عده ای از بیماران مبتلا به کووید -19 دارای علائم شدیدتری از بیماری هستند، بدون اینک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش ژنتیک در ابتلا به کرونا

نقش ژنتیک در ابتلا به کرونا