مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 04:102020-08-11دانش

جایگاه مجلات علمی ایرانی در شاخص جهانی تعداد استنادها


بر اساس آخرین رتبه بندی جهانی ضریب تاثیر ژورنال های علمی، مجله دانشگاه آزاد توانست در میان مجلات علمی ایرانی حاضر در آن حائز رتبه اول شود ضمن آنکه در میان 103 مجله نانویی در جایگاه چهل و پنجم قرار گرفت.

- بر اساس آخرین رتبه بندی جهانی ضریب تاثیر ژورنال های علمی، مجله دانشگاه آزاد توانست در میان مجلات علمی ایرانی حاضر در آن حائز رتبه اول شود ضمن آنکه در میان 103 مجله نانویی در جایگاه چهل و پنجم قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ضریب تاثیر (impact factor) یا IF یک شاخص کمی برای ارزیابی، مقایسه و رتبه بندی نشریات علمی در رشته های مختلف در سطح ملی یا برای مقایسه مجله ها در سطح بین المللی است و این شاخص نشان دهنده فراوانی استنادهایی است که در طول یک دوره زمانی مشخص به یک مقاله چاپ و در یک نشریه داده می شود.

ضریب تأثیر مجله ها نخستین بار توسط دکتر یوجین گارفیلد و آیروینگ شر در دهه 1960 به مؤسسه اطلاعات علمی (ISI) آمریکا ارائه شد تا در انتخاب مجله های علمی برای نمایه استنادی علوم به کار گرفته شود.

اینک رتبه بندی ژورنال های علمی از سوی پایگاه استنادی مجلات (Journal Citation Reports) یا (JCR) انجام می شود.

این رتبه بندی هر سال در ماه ژوئن از سوی پایگاه استنادی مجلات (Journal Citation Reports) وابسته یه پایگاه اطلاعاتی WOS منتشر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه مجلات علمی ایرانی در شاخص جهانی تعداد استنادها

جایگاه مجلات علمی ایرانی در شاخص جهانی تعداد استنادها