مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 06:352020-08-11اقتصادي

واگذاری زمین ارزان قیمت به اقشار آسیب پذیر همدان برای ساخت مسکن


رییس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای شهر همدان بر واگذاری زمین ارزان قیمت یا رایگان به شهروندان همدانی واجدشرایط به ویژه اقشار آسیب پذیر به منظور رفع بحران گرانی مسکن تاکید کرد.

- حسین قراباغی در گفتگو با خبرنگار مهر با تأکید بر تأمین مسکن برای اقشار آسیب پذیر، گفت: در این زمینه دولت و مدیریت شهری به صورت جدی ورود داشتند تا مشکل حل شود؛ اما تاکنون اتفاق مبارکی نیفتاده است.

قراباغی با تأکید بر اینکه عامل گرانی مسکن تنها عوارض شهرداری، نظام مهندسی و گرانی یک سری اقلام مورد نیاز مسکن نیست، بلکه عامل اصلی گرانی زمین است؛ عنوان کرد: متأسفانه قیمت زمین به صورت سرسام آور بالا رفته و در حال حاضر برای تولید زمین مسکونی، اقدام عاجلی صورت نگرفته است.

وی مهمترین عامل کاهش هزینه مسکن را در شهر همدان، واگذاری زمین ارزان قیمت به ویژه برای اقشار آسیب پذیر دانست و عنوان کرد: دولت به منظور رفع مشکل مسکن بر نظر است که عوارض شهرداری تا سقف 50 درصد رعایت شود؛ اما بحث بر این است که در صورت لحاظ شدن این مهم، در رفع گرانی مسکن تأثیرگذار خواهد بود؟ قراباغی ادامه داد: در سال نخست دوره پنجم شورای شهر نسبت به رایگان کردن عوارض ساختمانی مناطق کم برخوردار همدان تا سقف 2 و نیم طبقه، مصوبه ای داشتیم که به صورت پایلوت در کشور، اجرایی شد؛ اما مشکل م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واگذاری زمین ارزان قیمت به اقشار آسیب پذیر همدان برای ساخت مسکن

واگذاری زمین ارزان قیمت به اقشار آسیب پذیر همدان برای ساخت مسکن