مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 17:452020-08-12بين الملل

حمله ترکیه به خاک عراق نقض تمامی اصول همکاری بین کشورها است


شورای امنیت ملی عراق در نشستی با حضور نخست وزیر این کشور، حمله پهپادی ترکیه به خاک عراق را محکوم کرد و تجاوزی بزرگ به تمام اصول همکاری بین کشورها برشمرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عراق، شورای امنیت ملی عراق نشستی را به ریاست مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور در پی حمله پهپادی ترکیه به خاک عراق برگزار کرد.

شورای امنیت ملی عراق در این نشست حمله پهپادی ترکیه به خاک این کشور را محکوم کرد.

شورای امنیت ملی عراق این اقدام آنکارا را نقض تمام اصول همکاری بین کشورها برشمرد و تاکید کرد که از تمامی ابرازها برای حمایت از امنیت شهروندان خود استفاده خواهد کرد.

این نهاد عراقی در عین حال بر هماهنگی وزارت خارجه این کشور با جامعه بین الملل و کشورهای عربی برای محکومیت این تجاوز تاکید نمود.

گفتنی است که روز گذشته اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرده بود که در حمله پهپادی ترکیه به خودرو نیروهای گارد مرزی عراق در منطقه سیدکان در شمال اربیل، فرمانده تیپ دوم گارد مرزی و نیز فرمانده هنگ سوم از تیپ دوم گارد مرزی عراق به همراه راننده آنها کشته شدند.

در پی این اقدام، وزارت خارجه عراق، سفیر ترکیه در بغداد را احضار و مراتب اعتراض را به خاطر حمله پهپادی روز گذشته آنکارا به منطقه سیدکان در اربیل به وی اعلام کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمله ترکیه به خاک عراق نقض تمامی اصول همکاری بین کشورها است

حمله ترکیه به خاک عراق نقض تمامی اصول همکاری بین کشورها است