مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 08:552020-08-15اقتصادي

خانه های خود را مجدداً خریداری کنید/ معضل عجیب اما واقعی اهالی کوی مدرس اهواز


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، بررسی جمعیت مناطق و محله های حاشیه شهرها  در کشور  نشان می دهد که اهواز از جمله کلان شهرهایی است که بیشترین جمعیت مربوط به سکونتگاه های غیر رسمی را به خود اختصاص داده است که اغلب اراضی و خانه های موجود در این مناطق به دلیل قدمت زیادی که دارند فاقد سند رسمی هستند.

منطقه خروسی (کوی مدرس) یکی  مناطق حاشیه اهواز است که  به گفته اهالی این منطقه حدود 60 تا 70 سال قدمت دارد و بالغ بر یک هزار 200  خانوار در ین منطقه سکونت دارند و تمام اهالی این منطقه املاک خود را در دهه 40 و 50 از شخصی بنام آقای خروسی خریداری کرده اند.

و علت نام گذاری این منطقه به خروسی به این دلیل است که  مالک بخش بزرگی از املاک و اراضی این منطقه شخصی بنام خروسی بود که املاک خود را به اهالی منطقه فروخته است و در ازای ملک برگه ای به عنوان سند خرید بین مالک(آقای خروسی) و خریدار صادر شده است که برخی از اهالی همچنان این برگ ها را نزد خود نگه داشته اند.

اما دستگاه های متولی معتقد هستند: املاک این منطقه توسط اهالی تصرف شده است که با توجه به قرار گرفتن اقامتگاه های  غیر رسمیِ حاشیه شهر اهواز  در محدوده شهری همچنین استفاده ساکنان از خدمات شهری لازم است اهالی منطقه پس از طی مراحل قانونی برای سند دار کردن املاک خود اقدام کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه های خود را مجدداً خریداری کنید/ معضل عجیب اما واقعی اهالی کوی مدرس اهواز

خانه های خود را مجدداً خریداری کنید/ معضل عجیب اما واقعی اهالی کوی مدرس اهواز