مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 مرداد 1399 ساعت 03:002020-08-16بين الملل

در مس سونگون چه می گذرد؟


تصور عموم از مس به همان ظروف مسی دکوری و مورد استفاده در آشپزخانه بر می گردد، اما در مجتمع مس سونگون، خبری از رنگ مسی نبوده و کانی ها تا قبل از ذوب و پالایش به ترکیب خاک با سیمان بی شباهت نیستند.

- کنسانتره مس نیز از جمله کلمات ملموسی است که اهالی رسانه بارها در اخبار مربوط به معدن مس سونگون آن را نوشته اند، اما کنسانتره نیز به رنگ مسی نیست و تنها 25 درصد از مس را شامل می شود.

گزارش زیر بخشی از سفری هیجان انگیز به کارخانه تغلیظ مجتمع مس سونگون ورزقان است که مراحل تغلیظ کانی مس را نشان می دهد، مجتمع مس سونگون در 100 کیلومتری شمال شرق تبریز و 25 کیلومتری ورزقان و در همسایگی جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار دارد، کانسار مس سونگون در منطقه ای کوهستانی با ارتفاع متوسط 2000 متر بالای سطح دریا و در بخشی از رشته کوه های قره داغ واقع شده و حداکثر ارتفاع محدوده معدن از سطح دریا 2700 متر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جاده خواجه-ورزقان نزدیک ترین راه دسترسی به این منطقه است، منطقه‎ای گم شده در مه با تابستان هایی بسیار خنک، از همان ورودی شهر طلا و مس، تابلوهای راهنما ما را به سمت معدنی هدایت می کنند که می توانست راه توسعه این شهرستان باشد.

آسفالت جاده منتهی به مجتمع مس سونگون، در حال بهسازی بوده و وضعیت بهتری از جاده های دیگر قسمت های شهر دارد و در هر چن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در مس سونگون چه می گذرد؟

در مس سونگون چه می گذرد؟