مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 مرداد 1399 ساعت 03:452020-08-17پزشكي

اهدای عضو مادر جوان جان سه نفر دیگر را نجات داد


مسئول واحد فراهم آوری عضو پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با ایثار مادری فداکار، سومین اهدای عضو استان بوشهر در سال 99 نجات بخش جان سه هم وطن شد.

- علیرضا باقری در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: آفتاب قره قانی متولد 1363 متولد نورآباد ممسنی و ساکن برازجان، هفدهم مرداد برای زایمان طبیعی به زایشگاه مراجعه می کند و پنجمین فرزند خود را به دنیا می آورد.

وی تصریح کرد: این مادر پس از زایمان به بخش پست پارتوم (اتاق بعد از زایمان) منتقل می شود و آنجا دچار دیسترس تنفسی (نارسایی تنفسی) شدید می شود که باعث ایست تنفسی او و به دنبال آن ایست قلبی می شود.

باقری اضافه کرد: با احیا قلبی، مجدد تپش قلب وی برقرار می شود، اما به علت آمبولی مایع آمنیون و مشکلات متعاقب آن، مشکوک به مرگ مغزی می شود که آزمایش ها نیز مرگ مغزی او را تأیید می کنند.

مسئول واحد فراهم آوری عضو پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: پس از تایید نهایی مرگ مغزی این مادر و رضایت خانواده نوع دوست وی نسبت به اهدا عضو، برگ زرین دیگری در ایثارگری مردمان استان بوشهر و فارس رقم زد.

وی تصریح کرد: این بیمار تا هجدهم مرداد در آی سی یو جراحی بستری بود؛ که با رضایت خانواده نوع دوست و ایثارگرش سحرگاه امروز، کبد و دو کلیه او برداشت و برای پیوند به بیمارستان ابوعلی سینا شیراز فرستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای عضو مادر جوان جان سه نفر دیگر را نجات داد

اهدای عضو مادر جوان جان سه نفر دیگر را نجات داد