مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 مرداد 1399 ساعت 05:452020-08-18اقتصادي

شرکت انتقال آب دریای خزر به استان سمنان در سمنان تأسیس شود


مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تأسیس شرکت انتقال آب دریای خزر به استان سمنان در سمنان در راستای اجرایی شدن این طرح در دستور کار قرار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حمیدرضا جانباز صبح سه شنبه در دیدار با استاندار سمنان به میزبانی دفتر استاندار ضمن بیان اینکه مطالعات مرحله اول طرح ملی انتقال آب خزر به فلات مرکزی کامل شده است، اظهار داشت: تأسیس شرکت انتقال آب دریای خزر به استان سمنان در سمنان در راستای اجرایی شدن این طرح در دستور کار قرار گیرد.

وی بابیان اینکه تأمین بخشی از کمبود آب آشامیدنی و صنعت استان سمنان مهم ترین هدفی است که در اجرای این طرح دنبال می شود، تصریح کرد: این کمبود به میزان 200 میلیون مترمکعب در سال است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه در افق 1425 حدود 50 میلیون مترمکعب برای بخش آشامیدنی و 150 میلیون مترمکعب برای صنعت در نظر گرفته شده است، افزود: قیمت آب مصرفی در بخش صنعت چهار برابر آب آشامیدنی است و این امر حاکی از اهمیت آب در این بخش است.

جانباز با تأکید بر اینکه طرح انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی ایران در بودجه 98 کشور ردیف اعتباری گرفته است، یادآور شد: این ردیف بودجه مربوط به مطالعه و اجرای انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی است که بارأی قاطع نمایندگان مجلس در سال 97 تصویب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرکت انتقال آب دریای خزر به استان سمنان در سمنان تأسیس شود

شرکت انتقال آب دریای خزر به استان سمنان در سمنان تأسیس شود