مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 مرداد 1399 ساعت 06:302020-08-18سياسي

آخرین تصمیمات درباره مقاوم سازی ساختمان ها در برابر زلزله


در مورد تنظیم ضوابط و مقررات، مقید به این هستیم که مقررات ملی ساختمان را به هنگام کنیم و آیین نامه 2800 که برای مقاوم سازی در برابر زلزله است نشریه اخیر آن کامل شده و منتشر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نشست خود با اعضای کمیسیون عمران مجلس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سوالات امروز نمایندگان در مورد بافت های فرسوده، مسکن، خانه های روستایی، توسعه حمل و نقل ریلی، پروژه های نیمه تمام، بخش وزارت راه و شهرسازی در تنظیم ضوابط مقررات ملی برای ساختمان ها و بناها و راه های روستایی بود.

وی گفت: در مورد تنظیم ضوابط و مقررات، مقید به این هستیم که مقررات ملی ساختمان را به هنگام کنیم و آیین نامه 2800 که برای مقاوم سازی در برابر زلزله است نشریه اخیر آن کامل شده و منتشر شده است.

اسلامی گفت: در گذشته درباره تحلیل آسیب های متأثر از زلزله به بناها  آسیب شناسی شده و آن این بود که دیوارهای جداکننده و اتصالات درون سازه ای بیشترین تلفات را ایجاد می کنند و ریختن دیوارهای جداکننده موجب خسارت های سنگینی شده بود که کار مفصل علمی و فنی صورت گرفت و ما در آیین نامه جدید این اتصالات غیرسازه ای و دیوارهای جداکننده را با تکنولوژی جدیدطرح هایی را تصویب کردیم و آموزش دادیم که ان شاءالله در ساخت و س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین تصمیمات درباره مقاوم سازی ساختمان ها در برابر زلزله

آخرین تصمیمات درباره مقاوم سازی ساختمان ها در برابر زلزله