مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 مرداد 1399 ساعت 10:052020-08-18اقتصادي

ثبت 32 هزار درخواست بیمه سلامت در خراسان جنوبی


مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به 32 هزار متقاضی بیمه در استان گفت: وزارت رفاه به 29 هزار مورد پاسخ داده و 70 درصد متقاضیان مشمول بیمه رایگان شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، علی اربابی عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح بیمه رایگان روستاییان، عشایر و ساکنین شهرهای زیر 20 هزار نفر از سال 83 آغاز شد، اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت از سال 93 شروع و صندوق بیمه همگانی قشرهای بدون پوشش بیمه نیز راه اندازی شد.

وی با اشاره به تصویب آیین نامه بیمه پایه اجباری سلامت و ارزیابی وسع در هیئت وزیران، افزود: سازوکار اجرایی آن هم اکنون با همکاری وزارت رفاه فراهم شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از اصرار دولت به منظور حمایت مالی از افراد بدون بضاعت و جدا کردن افراد توانمند برای استفاده نکردن از یارانه، تصریح کرد: قانون گذار آزمون وسع را طراحی و درخواست متقاضیان بیمه سلامت برای بررسی وضعیت مالی به نهادهای مربوط ارسال می شود.

اربابی یادآور شد: درخواست متقاضیان بیمه سلامت ایرانیان برای آزمون وسع به وزارت رفاه محول و بعد از بررسی افراد در 10 دهک درآمدی قرار می گیرند که دهک اول تا سوم رایگان، دهک چهارم 50 درصد و  از دهک پنجم به بالا هم 100 درصد حق بیمه توسط افراد پرداخت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 32 هزار درخواست بیمه سلامت در خراسان جنوبی

ثبت 32 هزار درخواست بیمه سلامت در خراسان جنوبی