مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 مرداد 1399 ساعت 19:452020-08-18سياسي

نهضت عاشورا چکیده اسلام ناب محمدی است


استاد حوزه علمیه با اشاره به نگاه ائمه اطهار نسبت به واقعه عاشورا گفت: کربلا چکیده دین و نهضت عاشورا در حقیقت عصاره ای از اسلام ناب محمدی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن سعیدی سه شنبه شب طی سخنانی در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: اساسی ترین وظیفه حضرات معصومین معرفی اسلام ناب محمدی به مردم بوده است و هر امام معصومی در عصر خودشان شیوه هایی را برای این مسئله انتخاب می کردند تا بتوانند اسلام ناب را به دست مردم برسانند.

وی افزود: گاهی این رساندن اسلام با تشکیل حوزه های علمی و درسی، گاهی با صلح، گاهی با به دست گرفتن حکومت و گاهی نیز با احیاء عاشورای حسینی و برپایی مراسم های عزاداری بوده است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: در متن سیره سیاسی حضرات معصومین توصیه های مهمی در خصوص احیاء عاشورا و نهضت حسینی وجود دارد که نشان دهنده اهمیت موضوع است.

وی با تبیین نگاه ائمه معصومین نسبت به عاشورای حسینی گفت: توصیه به زیارت امام حسین علیه السلام، سرودن شعر و مرثیه خوانی برای سید الشهداء، تشویق به برپایی مجالس عزاداری، تشویق به بکاء، ابکاء و تباکی و تشویق به استفاده از تربت سید الشهداء در هنگام نماز و شفای مریضان ازجمله توصیه های مؤکد بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نهضت عاشورا چکیده اسلام ناب محمدی است

نهضت عاشورا چکیده اسلام ناب محمدی است