مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 مرداد 1399 ساعت 02:452020-08-18سياسي

دستورالعمل «تعیین سقف درآمدی دفاتر اسناد رسمی» را از خطر لغو شدن نجات دهید!


اواخر سال گذشته بالاخره پس از کش و قوس های فراوان تعرفه های جدید حق التحریر دفاتر اسناد رسمی که به محل مناقشه ای بین سردفتران و قوه قضاییه تبدیل شده بود، - اواخر سال گذشته بالاخره پس از کش و قوس های فراوان تعرفه های جدید حق التحریر دفاتر اسناد رسمی که به محل مناقشه ای بین سردفتران و قوه قضاییه تبدیل شده بود، با دستور موکد رییس قوه قضاییه و پیگیری مسئولان مربوطه برای اجرا ابلاغ شد.

یکی از نکات مهم این دستورالعمل ابلاغ رسمی محدودیت سقف درآمدی دفاتر اسناد رسمی به منظور توزیع عادلانه درآمدها بین این قشر از جامعه بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» دفاتر اسناد رسمی که به‌موجب قانون ثبت اسناد مصوبه سال 1310 تأسیس شدند و از آن زمان تاکنون وظیفه تنظیم اسناد رسمی را برعهده گرفته اند.

این دفاتر که طی این سال ها دارای تغییر و تحولاتی بسیاری شده اند در سال های اخیر با موضوعاتی همچون انحصار در مجوز ، نقل و انتقال های نجومی امتیاز دفاتر اسناد رسمی و در آمد هنگفت برخی از دفاتر - در حالیکه برخی از دفاتر معتقدند از تامین اجاره دفتر خود هم عاجز هستند- روبرو می باشند.

انتقاد به برخی از این موضوعات در سال های گذشته آن قدر مطرح و پیگیری شد که آخر الامر برخی از مسئولان مربوطه را بر آن داشت تا چاره ای برای برخی از این مشکلات در نظر بگیرند که یکی از آن ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستورالعمل «تعیین سقف درآمدی دفاتر اسناد رسمی» را از خطر لغو شدن نجات دهید!

دستورالعمل «تعیین سقف درآمدی دفاتر اسناد رسمی» را از خطر لغو شدن نجات دهید!