مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 مرداد 1399 ساعت 14:552020-08-19اقتصادي

دولت از الگوهای موفق روستایی گلستان حمایت می کند


روستاهای نمونه گلستان در ایجاد اشتغال و کارآفرینی باید معرفی شده و مورد حمایت دولت قرار گیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، هادی حق شناس عصر چهارشنبه در همایش الگوهای موفق توسعه روستایی استان گلستان اظهار کرد: در شرایط فعلی کشاورزی به شکل سنتی به تنهایی مبنای توسعه روستاها نیستند.

وی افزود: به دلیل اینکه هزینه های تولید در واحد مقیاس در حال افزایش است اگر افزایش بهره وری در تولیدات روستا اتفاق نیفتد معیشت روستا با مشکل رو به رو شده و امکان زندگی در روستا سخت می شود و روستاییان به شهرها مهاجرت می کنند.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه مهاجرت به شهرها هزینه های مستقیم و آسیب های اجتماعی زیادی به همراه دارد، ادامه داد: حاشیه نشینی یکی از مهم ترین آسیب های اصلی کلان شهرهاست.

وی اضافه کرد: اگر هزینه هایی که صرف کاهش حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی ناشی از آن می شود صرف تأمین زیرساخت ها و توسعه روستا می شد کشور آباد می شد.

حق شناس با تأکید بر اینکه روستاهای نمونه گلستان در ایجاد اشتغال و کارآفرینی باید معرفی شده و مورد حمایت دولت قرار گیرند، تصریح کرد: در حال حاضر هشت روستای گلستان توانسته اند کسب و کار پایداری در روستاهای خود ایجاد کنند و ماهم تلاش می کنیم با حمایت های خود کسب و کار این روستاها پررونق تر شده و محصولات تولیدی آن ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت از الگوهای موفق روستایی گلستان حمایت می کند

دولت از الگوهای موفق روستایی گلستان حمایت می کند