مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 مرداد 1399 ساعت 10:002020-08-21سياسي

مسجد، محور و پایگاه تحول اجتماعی و زمینه ساز تمدن اسلامی است


خداوند متعال برای دستیابی انسان به تحول اجتماعی، پایگاههایی را برای اجتماع مردم، معرفت افزایی و حرکت به سمت تمدن اسلامی تعریف کرده است که مهمترین آنها مسجد است.

- خداوند متعال برای دستیابی انسان به تحول اجتماعی، پایگاههایی را برای اجتماع مردم، معرفت افزایی و حرکت به سمت تمدن اسلامی تعریف کرده است که مهمترین آنها مسجد است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حجت الاسلام ناصر میرمحمدیان- قائم مقام معاونت فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی- به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی مساجد اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم در آیه ی 11 سوره مبارکه رعد تاکید می کند که تغییر روح و اندیشه مردم، مقدمه ی هر تغییری بر اساس خواسته و اراده خداست و تا مردم اراده نکنند، خدا برای تغییر آنها امری را مقدر نمی کند.

وی در ادامه افزود: اگر پذیرفتیم که بر اساس اندیشه اسلام ناب، تحول اجتماعی بر مبنای حرکت و قیام مردم صورت می گیرد، پس نباید مانند مدل غربی، برای تحول فقط به زیرساختها، سرمایه و امکانات توجه کنیم.

قائم مقام فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی مسجد را مهمترین پایگاه برای اجتماع مردم با رویکرد تحول اجتماعی ذکر کرد و بیان داشت: خداوند متعال برای دستیابی انسان به تحول اجتماعی، پایگاه هایی را برای اجتماع مردم، عبادت، معرفت افزایی و حرکت به سمت تمدن اسلامی تعریف کرده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسجد، محور و پایگاه تحول اجتماعی و زمینه ساز تمدن اسلامی است

مسجد، محور و پایگاه تحول اجتماعی و زمینه ساز تمدن اسلامی است