مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 شهریور 1399 ساعت 14:202020-08-22اقتصادي

صادرات 10 هزار تن مواد نفتی از راه آهن اراک به خارج از کشور


از ابتدای امسال تاکنون 10 هزار تن مواد پتروشیمی در قالب 180 واگن از پتروشیمی شازند و کرمانشاه به خارج از کشور بارگیری شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدرضا قربانی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: راه آهن اراک در پنج استان ایلام، لرستان، مرکزی، همدان و کرمانشاه در سه بخش مسافری، باری و عمرانی فعالیت دارد.

وی ادامه داد: راه آهن جمهوری اسلامی در واقع یک بنگاه اقتصادی است و تمامی ادارات کل موظفند با توجه به حوزه استحفاظی، درآمدزایی داشته باشند.

مدیر کل راه آهن اراک در خصوص عملکرد پنج ماهه راه آهن استان مرکزی اظهار کرد: امسال 384 هزار تن بارگیری در حوزه استحفاظی انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد رشد را نشان می دهد.

قربانی افزود: میزان تن کیلومتر بار مبدا به مقصدی با 291 میلیون تن کیلومتر، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به تخلیه 131 هزار تن در پنج ماهه سال جاری عنوان کرد: این میزان بار تخلیه شده با رشد 142 درصدی نسبت به مدت مشابه همراه بوده است.

مدیر کل راه آهن اراک گفت: امسال میزان بار حمل شده از نظر تن کیلومتر خالص، 414 میلیون تن کیلومتر بوده که حاکی از رشد 15 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 98 است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 10 هزار تن مواد نفتی از راه آهن اراک به خارج از کشور

صادرات 10 هزار تن مواد نفتی از راه آهن اراک به خارج از کشور