مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 شهریور 1399 ساعت 04:352020-08-25اقتصادي

توقف واردات گاز عراق از ایران تا 5 سال دیگر


احسان اسماعیل، وزیر نفت عراق اعلام کرد عراق رسیدن ظرفیت تولید نفت به هفت میلیون بشکه در روز در مقایسه با پنج میلیون بشکه در روز فعلی و توقف مشعل سوزی و واردات سوخت از ایران تا سال 2025 را هدف گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» به نقل از ایسنا، وزیر نفت عراق به شبکه تلویزیونی دولتی شبکه رسانه عراق گفت: این کشور در حال افزایش ظرفیت صادرات نفت خود از سطح فعلی بیش از سه میلیون بشکه در روز به شش میلیون بشکه در روز است.

عراق که دومین تولیدکننده بزرگ نفت عضو اوپک است، حدود 80 درصد از همه پروژه های گاز را برای کمک به کاهش مشعل سوزی و توقف واردات از تهران به اجرا گذاشته است.

وزیر نفت عراق گفت: همه پروژه های گاز به جز ار رتاوی که مناقصه آن هنوز برگزار نشده است، در حال حاضر به اجرا گذاشته شده اند.

ار رتاوی بزرگترین پروژه گازی عراق خواهد بود که به دلیل کمبود فاینانس به تاخیر افتاده است و در ابتدا 300 میلیون فوت مکعب در روز گاز تولید خواهد کرد و در نهایت به ظرفیت تولید یک میلیارد فوت مکعب در روز خواهد رسید که قادر به تولید 1.

2 گیگاوات برق خواهد بود.

بزرگترین پروژه گازی عراق در راستای قراردادهای هشت میلیارد دلاری امضا شده در جریان سفر هفته گذشته مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به واشنگتن، شرکت هانی ول و وزارت نفت عراق توافق کردند توسعه پروژه گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقف واردات گاز عراق از ایران تا 5 سال دیگر

توقف واردات گاز عراق از ایران تا 5 سال دیگر