مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 شهریور 1399 ساعت 06:352020-08-25اقتصادي

روغن ریخته ای که دولت نذر امامزاده کرد/سهم واقعی نفت در بودجه 98 چقدر بود؟


در حالی رییس جمهور مدعی وابستگی 9.

9 درصدی بودجه 98 به نفت شده که هم رقم واقعی این موضوع حداقل 24.

2 درصد است و هم کاهش وابستگی بودجه به نفت در سال های اخیر بخاطر تحریم های آمریکاست و ارتباطی به اقدامات دولت دوازدهم ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، البته این نکته هم هست که در بحث نفت چون ما از دو سال پیش با مشکل مواجه بودیم و آن نکته ای که جنابعالی همیشه تاکید می کردید که اقتصاد ما از بودجه نفت جدا شود، آغاز دولت را که می خواستیم شروع کنیم اقتصاد کشور 52 درصد به نفت خام و گاز متکی بود در این دولت به 43 درصد رساندیم و سال گذشته یعنی سال 98 اتکای بودجه نفت 9.

9 درصد بوده یعنی در اتکای به نفت تک رقمی شدیم و تقریبا 9 درصد اتکا به نفت در سال گذشته داشتیم امسال هم همین شرایط است و شاید کمتر و به طور طبیعی به خاطر این فشارهای بیرونی، اتکاء بودجه به نفت روز به روز کمتر و کمتر شد.

در اینجا می خواهم این نکته را محضر جنابعالی عرض کنم که این ایستادگی و مقاومت و تاب آوری کشور در برابر  این فشارها خود به خودی نبوده، غیرارادی نبوده و متکی است بر کارهایی که در سالهای گذشته با رهنمودهای حضرتعالی انجام گرفته است .

2 نکته درباره این بخش از اظهارات رییس جمهور وجود دارد که در ادامه این گزارش به بررسی آنها می پردازیم: الف- نقش دولت در کاهش اتکای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روغن ریخته ای که دولت نذر امامزاده کرد/سهم واقعی نفت در بودجه 98 چقدر بود؟

روغن ریخته ای که دولت نذر امامزاده کرد/سهم واقعی نفت در بودجه 98 چقدر بود؟