مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 شهریور 1399 ساعت 20:002020-08-25اقتصادي

آغاز برداشت نارنگی پیش رس از 20 شهریور/دغدغه ای درباره آفت مگس مدیترانه نداریم


مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: بهترین زمان برداشت نارنگی پیش رس از 20 شهریور تا مهر ماه است.

- محمدرضا شعبانی امروز درباره وضعیت برداشت مرکبات از باغ های مازندران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: این روزها نارنگی وارد بازار شده که به عقیده ما بهتر است میوه به رسیدگی کامل برسد و بعد وارد بازار شود.

وی با اشاره به آغاز برداشت نارنگی از اواسط شهریور ماه از باغ های مازندران، افزود:  بهترین زمان برداشت نارنگی پیش رس از 20 شهریور تا مهر ماه است.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با اشاره به پیش بینی  تولید 2میلیون و 700هزار تن مرکبات امسال در استان، اضافه کرد: در بحث آفت مگس مدیترانه نگرانی زیادی نداریم؛ چراکه مردم آموزش دیدند قبلا این آفت شناخته شده نبود اما الان باغداران ما دارای اطلاعات فنی موثر هستند که همین موضوع دغدغه ما را کاهش می دهد.

شعبانی با اعلام اینکه 150هزار بهره بردار در حدود 120هزار هکتار از باغ های مرکبات استان فعال هستند، تصریح کرد: تاکید ما به باغداران هم مرکبات و هم کیوی این است که برداشت زودهنگام نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: لازم است باغداران از عجله پرهیز کنند چراکه صبوری موجب جذب بازار شد در غیر این صورت عجله در برداشت افت بسیار بزرگی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت نارنگی پیش رس از 20 شهریور/دغدغه ای درباره آفت مگس مدیترانه نداریم

آغاز برداشت نارنگی پیش رس از 20 شهریور/دغدغه ای درباره آفت مگس مدیترانه نداریم