مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 شهریور 1399 ساعت 03:002020-08-25اقتصادي

علت حجم بالای پسماندهای تهران


همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور و افزایش استفاده از لوازم و تجهیزات حفاظتی از جمله ماسک و دستکش در بیمارستان ها و سایر اماکن عمومی و ظروف یکبار مصرف و انواع مواد شوینده حجم پسماند استان تهران بیشتر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» به نقل از ایسنا، میزان پسماند تولیدی شهر تهران پیش از شیوع ویروس کرونا درپی تمهیدات اندیشیده شده و عملیات تفکیک پسماند توسط شهرداری تهران از 7500 تن به حدود 4900 تن در روز کاهش پیدا کرده بود اما با شیوع ویروس کرونا به‌دلیل توقف عملیات تفکیک زباله و استفاده مردم از وسایل حفاظتی اعم از ماسک و دستکش میزان ورود پسماندهای شهری پایتخت به «مجتمع پردازش و دفع پسماند آرادکوه» به همان میزان قبلی بازگشت، با این تفاوت که ترکیب این زباله‌ها تغییر کرد یعنی حجم قابل توجهی دستکش و ماسک از جنس‌های مختلف به زباله ها اضافه شد.

همچنین با افزایش تعداد مبتلایان و موارد بستری میزان پسماند تولید شده روزانه در بیمارستان‌های شهر تهران نیز در اوایل اسفند 98، به 80 تن و در اواخر اسفند ماه به 90 تن در روز افزایش پیدا کرد.

با توجه به افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان و افراد بستری شده این میزان در فروردین ماه سال جاری بین 80 تا 110 تن در روز متغیر شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت حجم بالای پسماندهای تهران

علت حجم بالای پسماندهای تهران