مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 شهریور 1399 ساعت 07:552020-08-26سياسي

5 دلیل همراهی زنان با امام حسین(ع) در عاشورا


با آگاهی از منزلت و معرفت بالای زنان حاضر در واقعه عاشورا دیگر جای این پرسش باقی نمی ماند که چرا امام علیه السلام زنان را به همراه آورده است.

- خبرگزاری فارس ـ حجت الاسلام سیدتقی قادری: یکی از پرسش های عاشورایی و بسیار قابل تأمل و درنگ همراهی زنان، کودکان و اهل بیت(ع) با حضرت سیدالشهدا علیه السلام در واقعه عاشورا این است که امام علیه السلام باچه استدلال و منطقی با علم و آگاهی از خطراتی که این سفر به دنبال داشته است تمام اعضای خانواده به ویژه کودکان و زنان را همراه خود کرده و آنان را درگیر با چنین بحرانی نموده است؟!! تحلیل همه جانبه واقعه نشان می دهد اسرار زیادی در این تصمیم استثنایی امام علیه السلام دخالت داشته است و اگر زنان به ویژه عقیله بنی هاشم حضرت زینب سلام الله علیها در این واقعه حضور نمی داشت حماسه حسینی محکوم به شکست بود، برای آشنایی بیشتر با این اسرار و معرفت یافتن نسبت به چگونگی همراهی اهل بیت علیهم السلام در این واقعه به چند راز به طور اجمالی اشاره می شود.

  علت همراه شدن بانوان در واقعه عاشورا نخست علت همراه شدن زنان مذنث بودن واقعه است.

به این معنا سیره و رفتار و تصمیم امام علیه السلام نشان می دهد آن حضرت نمی خواست نهضتی به وجود بیاورد که از جنس مذکر باشد و تنها مردان در آن نقش آفرین باشند و همچنین نمی خواست نه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 دلیل همراهی زنان با امام حسین(ع) در عاشورا

5 دلیل همراهی زنان با امام حسین(ع) در عاشورا