مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 شهریور 1399 ساعت 07:552020-08-26بين الملل

نگاهی به مواضع اروپا در پی تصمیم آمریکا برای فعال سازی مکانیسم ماشه


آمریکا در ادامه تلاش ها برای اعمال فشار حداکثری به ایران خواستار بازگشت دوباره تحریم ها علیه ایران و یا همان اعمال مکانیسم ماشه شد، ولی با اقبال از سوی متحدان اروپایی و به ویژه سه کشور باقیمانده در برجام روبرو نشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، پس از ناکامی اخیر ایالات متحده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل در راستای تصویب قطعنامه به منظور تمدید محدودیت های تسلیحاتی ایران، پنجشنبه هفته گذشته مایک پامپئو در پی دستور ترامپ به نیویورک رفت تا رییس شورای امنیت را از تصمیم آمریکا برای بازگرداندن تحریم های ایران قبل از برجام و به نوعی فعال سازی مکانیسم ماشه آگاه کند.

البته پیش از پامپئو، محمدجواد ظریف پیش دستی کرد و در نامه ای به رییس دوره ای شورای امنیت اعلام کرد که آمریکا هیچ حقی برای تلاش در جهت احیای تحریم ها ندارد و گفت: مردم ایران از شورا انتظار دارند حقوق آن ها را تضمین کرده و آمریکا را به خاطر آسیب هایی که به این ملت وارد کرده، پاسخگو کند.

سه کشور اروپایی عضو برجام و همچنین روسیه و چین با این اقدام آمریکا مخالفت کرده و با این استدلال که آمریکا به دلیل خروج از برجام امکان استفاده از مکانیسم ماشه که در قطعنامه 2231 به آن اشاره شده است را ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به مواضع اروپا در پی تصمیم آمریکا برای فعال سازی مکانیسم ماشه

نگاهی به مواضع اروپا در پی تصمیم آمریکا برای فعال سازی مکانیسم ماشه