مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 شهریور 1399 ساعت 10:252020-08-26پزشكي

2 تا 3 درصد افراد جامعه دچار آمبلیوپی یا تنبلی چشم هستند


بیماری آمبلیوپی یا تنبلی چشم یک مشکل چشمی است که حدود دو تا سه درصد افراد جامعه گرفتار آن هستند - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر , سیدصباح قریشی ظهر امروز چهارشنبه در مراسم افتتاح طرح سنجش آمبلیوپی در سنندج، اظهار داشت: با توجه به اهمیت سلامت جسمی کودکان، پروتکل های بهداشتی به صورت کامل در پایگاه ها و مراکز غربالگری اجرا می شود.

وی افزود: طرح آمبلیوپی یا پیشگیری از تنبلی چشم هر ساله در استان کردستان برای کودکان 3 تا 6 ساله انجام می شود.

مدیرکل بهزیستی کردستان ادامه داد: پیک کاری طرح آمبلیوپی از 15 تیر تا 15 شهریورماه بود که امسال به واسطه شیوع کرونا به این ماه موکول و امروز به صورت رسمی شروع شده است.

قریشی با اشاره به اینکه سال گذشته 86 درصد کودکان طرح آمبلیوپی شرکت کردند، یادآور شد: سال گذشته 74 هزار نفر کودک کردستانی در این طرح ارزیابی شدند که نسبت به سال قبل از آن، 11 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز پیشگیری از تنبلی چشم، بیان کرد: با توجه به اهمیت سلامت جسمی کودکان، پروتکل های بهداشتی به صورت کامل در پایگاه ها و مراکز غربالگری اجرا می شود.

مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: والدین مطمئن باشند که تمام مراحل غربال و تشخیص تنبلی چشم با رعایت کلیه اصول بهداشتی انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 تا 3 درصد افراد جامعه دچار آمبلیوپی یا تنبلی چشم هستند

2 تا 3 درصد افراد جامعه دچار آمبلیوپی یا تنبلی چشم هستند