مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 شهریور 1399 ساعت 12:452020-08-27سياسي

تکیه ی بزرگ تجریش در روز هفتم محرم


تکیه تاریخی بزرگ تجریش باقی مانده از دوره قاجار طبق روال هر ساله در دهه اول محرم سیاهپوش و آماده برگزاری عزاداری در رثای امام حسین (ع) است.

- تکیه تاریخی بزرگ تجریش باقی مانده از دوره قاجار طبق روال هر ساله در دهه اول محرم سیاهپوش و آماده برگزاری عزاداری در رثای امام حسین (ع) است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تکیه بزرگ تجریش در ضلع شمالی آستان مقدس امامزاده صالح که 25 مهر 1383 با شماره ی ثبت 11215 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده، در همجواری با امامزاده صالح و بازار سنتی تجریش در محدوده ی پرتردد و هویت بخش این بازار قدیمی قرار گرفته است.

این تکیه ی تاریخی دارای پوشش شیروانی و پلان مستطیل شکل و در دو طبقه ساخته شده که طبقه ی دوم آن بالکن هایی مشرف بر صحن طبقه ی اول دارد.

در طبقه ی اول در قسمت های شمالی فضای میانی 6 حجره، در قسمت جنوبی پنج حجره، در قسمت شرقی سه حجره قرار دارد و در قسمت غربی، شاه نشین قرار گرفته است.

در طبقه دوم نیز در قسمت شمالی چهار حجره و در قسمت های شرقی و جنوبی هر کدام 6 حجره قرار دارد.

در حال حاضر در تکیه ی تجریش حجره های پیرامون فضای میانی به لحاظ موقعیت شان در بازار تجریش کاربری اولیه ی خود را از دست داده و عملکرد تجاری گرفته اند هر چند هنوز 90 درصد مغازه ها مانند گذشته میوه فروش هستند اما در ماه محرم از این محوطه که تکیه بزرگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکیه ی بزرگ تجریش در روز هفتم محرم

تکیه ی بزرگ تجریش در روز هفتم محرم