مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 شهریور 1399 ساعت 08:052020-08-28اقتصادي

تامین 75 درصد گاز و 40درصد خوراک بنزین از پارس جنوبی


مدیرعامل شرکت بهره بردار پارس جنوبی گفت: هم اکنون 75 درصد گاز و 40 درصد خوراک بنزین مورد نیاز کشور، از منطقه پارس جنوبی تامین می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، محمد مشکین فام با اشاره به تحقق 94 درصدی توسعه میدان مشترک پارس جنوبی گفت: بخش دریایی تکمیل شده و جزء فاز یازده که امیدواریم به زودی وارد مدار تولید شود، در بخش دریایی توسعه میدان پارس جنوبی، اقدام معطل مانده ای نداریم.

وی با بیان اینکه از 39 سکوی دریایی این میدان، 37 سکو نصب شده، ادامه داد: از 13 پالایشگاه طراحی شده، 12 پالایشگاه وارد مدار تولید شده و تنها پالایشگاه فاز 14 باقی مانده که امیدواریم بخش اول آن تا پایان امسال تکمیل شود.

مسئول توسعه میدان گازی پارس چنوبی با تاکید بر اینکه بخش توسعه ای این میدان درحال تکمیل شدن است، افزود: از این پس باید بخش دوم توسعه پارس جنوبی را شروع کنیم که به مراتب مهمتر از بخش اول است و آن هم حفظ و نگهداشت تولید در این میدان است.

مشکین فام با بیان اینکه کار توسعه میدان پارس جنوبی تقریبا تکمیل شده است ادامه داد: هم اکنون بخش زیادی از انرژی کشور از این منطقه تامین می شود و در نظر داریم در 25 سال آینده با توسعه میادین دیگر و تقویت فشار چاه های میدان پارس جنوبی، این رکورد را حفظ کرده و همچنان 75 درصد از گاز مورد نیاز کشور را از ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین 75 درصد گاز و 40درصد خوراک بنزین از پارس جنوبی

تامین 75 درصد گاز و 40درصد خوراک بنزین از پارس جنوبی