مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 شهریور 1399 ساعت 23:102020-08-29سياسي

ارسال لایحه تامین امنیت زنان به دولت ظرف یک ماه آینده


سال 90 بود که لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت توسط معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تدوین شد اما اکنون با گذشت قریب به 10 سال از تدوین آن، - هنوز این لایحه به اجرا نرسیده است و در کمیسیون لوایح دولت در حال برسی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خرداد ماه امسال بود که خبر قتل رومینا دختر 14 ساله گیلانی توسط پدرش اذهان عمومی را تحت تاثیر خود قرار داد؛ دختری که به علت عدم موافقت پدرش برای ازدواج با پسر مورد علاقه اش فرار کرد و پس از دستگیری اش توسط نیروهای پلیس تحویل خانواده اش شد و در نهایت توسط پدرش به قتل رسید.

پس از آن واقعه، معصومه ابتکار در هفتم خرداد یادداشتی را در حساب توییتری خود منتشر کرد و از که باعث شد تا در کمیسیون لوایح دولت مجددا مورد بررسی قرار گیرد.

ابتکار در گفت و گو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت روند رسیدگی به لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت با بیان اینکه این لایحه در ارسال به قوه قضاییه دچار تغییرات محتوایی شد و عنوانش تغییر یافت گفت: این لایحه هم اکنون به کمیسیون لوایح برگشته است و در آنجا در حال بررسی است؛ بنابر این هیچ چیزی قطعی نیست.

وی ادامه داد: کمیسیون لوایح بر روی این لایحه وقت گذاشته است؛ در کمیسیون های فرعی و اصلی لوایح، حدود 26 جلسه داشته است و روند آن خوب پیش رفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارسال لایحه تامین امنیت زنان به دولت ظرف یک ماه آینده

ارسال لایحه تامین امنیت زنان به دولت ظرف یک ماه آینده