مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 شهریور 1399 ساعت 02:402020-08-30سياسي

پدافند هوایی در کشور ما خط مقدم مقابله با دشمنان است


فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: پدافند هوایی در کشور ما بنا بر تدابیر مقام معظم رهبری خط مقدم مقابله با دشمنان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخط مقدم مقابله با دشمنان است.

مانند نیروی انتظامی که وظیفه برقراری نظم و امنیت روی زمین را دارد، پدافند هوایی همان مسئولیت را در بحث هوا بر عهده دارد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به نقش پدافند در طول هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: قبل از آغاز جنگ تحمیلی، نیروی هوایی ارتش بعث عراق 350 جنگنده داشت، که در طول جنگ چندین بار این ناوگان هوایی خود را بازسازی کرد و تعداد پایگاه های هوایی آنها پنج برابر شد، در پایان جنگ تعدادی جنگنده های آن ها به 950 فروند هواپیما رسید در حالی که ما بیش از 700 هواپیمای آنها را ساقط کردیم.

امیر صباحی فرد ادامه داد: در طول هشت سال دفاع مقدس ما اجازه ندادیم حتی یک روز نیز پایگاه های ما تعطیل شود و پدافند هوایی یک روز هم اجازه نداد شریان حیاتی اقتصاد کشور مختل شود.

این در حالی بود که جزیره خارک به عنوان یکی از مراکز صادرات نفت ایران بیش از 1400 بار مورد تهاجم جنگنده های رژیم بعث عراق قرار گرفت و در آن جزیره پدافند هوایی ارتش توانست بیش از 50 فروند از جنگنده های آن ها را ساقط کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پدافند هوایی در کشور ما خط مقدم مقابله با دشمنان است

پدافند هوایی در کشور ما خط مقدم مقابله با دشمنان است