مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 شهریور 1399 ساعت 03:352020-08-31پزشكي

بررسی بیوانفورماتیک کرونا/ مطالعه جهش و سرعت تغییرات ویروس


رییس انجمن ژنتیک با بیان اینکه تحقیقات در زمینه رفتارشناسی ویروس کرونا ادامه دارد، گفت: اکنون در حال بررسی بیوانفورماتیکی این ویروس، مطالعه جهش ها و تغییرات آن هستیم.

- دکتر محمود تولایی استاد ژنتیک و از محققان در زمینه توالی یابی ویروس مبتلا شدند از یک بازار حیوانات خرید کرده بودند بازاری که در آن علاوه بر حیوانات دریایی بیش از 100 نوع حیوان دیگر هم از جمله خفاش، پنگولین، روباه، سگ، خوک و حتی طیور فروخته می شده است.

وی افزود: با توجه به اطلاعات ژنتیکی منتشر شده، ویروس کرونای 2019 یا مستقیما از خفاش و یا از طریق یک واسط حیوانی دیگر، به انسان منتقل شده است.

بعد از شروع بیماری این بازار خیلی سریع بسته شد و نمونه گیری های انجام شده از بیش از 500 نقطه بازار نشان داد که بیش از 30 نمونه حاوی ویروس کرونای 2019 بدست آمد و این نشان می داد ویروس کاملا در بازار پخش شده بوده است.

تولایی خاطر نشان کرد: ممکن است یکی از کارکنان فروشگاه قبلا از شخص دیگری ویروس را گرفته و بعد به همکاران و در نهایت مشتریان پخش کرده باشد.

پس از چین، به مرور کشورهای دیگر نیز با این رخداد مواجه و اقدامات پیشگیری و درمانی آغاز شد.

رییس انجمن ژنتیک گفت: وقتی جامعه با یک عامل نوپدید که سابقه آن وجود نداشته مواجه می شود لازم است که بسیاری از روشهای مختلف برای درمان و سپس تش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی بیوانفورماتیک کرونا/ مطالعه جهش و سرعت تغییرات ویروس

بررسی بیوانفورماتیک کرونا/ مطالعه جهش و سرعت تغییرات ویروس