مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 شهریور 1399 ساعت 06:252020-08-31سياسي

گزارش محمدنبی از وضعیت اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری مرکز


رییس سابق اداره معاضدت کانون وکلای مرکز در مطلبی با عنوان «نقش وکلای معاضدتی در اجرای عدالت و توسعه قضایی» به ارائه گزارشی درباره وضعیت این اداره پرداخت.

- رییس سابق اداره معاضدت کانون وکلای مرکز در مطلبی با عنوان نقش وکلای معاضدتی در اجرای عدالت و توسعه قضایی به ارائه گزارشی درباره وضعیت این اداره پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متن یادداشت حسین محمدنبی رییس سابق اداره معاضدت کانون وکلای مرکز به این شرح است: بسیار خرسند و خوشحالم که توانستم در این مدت دو سال در اداره معاضدت با همکاری وکلای عزیز در توسعه امور معاضدتی سهمی داشته باشم.

لازم می دانم از معاونین و سرپرستان و مشاوران ارجمندی که در این توسعه سهم عظیمی داشته اند سپاسگزاری کنم .

وکلای عزیزی که بدون اجر و مزدی به سهم خود می کوشند تا در جهت اجرای قانون با ارایه خدمت وکالتی رایگان (کار شایگانی) انجام دهند.

معاضدت قضایی در ایران از سال 531 میلادی در زمان انوشیروان سابقه دارد (سده 6 میلادی ) و می توان گفت اولین بار در سده مذکور در ایران معاضدت مجانی در امر کمک و مساعدت حقوقی به مردم انجام می شده است و امروز این وظیفه را کانون های وکلا با توجه به قانون وکالت مصوب 1315 و آیین نامه مصوب 1317 و نظام نامه مصوب 1316 و آیین نامه اجرایی سال 1334 و ماده 10 قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا مصوب 1355 بعهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش محمدنبی از وضعیت اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری مرکز

گزارش محمدنبی از وضعیت اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری مرکز