مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 شهریور 1399 ساعت 16:102020-08-31سياسي

تماس تلفنی روحانی با رییس جمهوری نیجر/ تشکر بابت مخالفت با آمریکا در شورای امنیت


رییس جمهوری با بیان این که ایران و نیجر در مسائل و مجامع بین‌المللی، در زمینه تحقق اهداف این مجامع، همکاری‌های سازنده‌ای داشته‌اند، گفت: مطمئنم نیجر مستقل و حرفه‌ای از سوءاستفاده از شورای امنیت برای یکجانبه گرایی آمریکا جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی رییس جمهوری عصر دوشنبه در گفت وگوی تلفنی محمدو ایسوفو رییس جمهوری نیجر با ابراز خرسندی از اخبار مربوط به نحوه مقابله با شیوع بیماری کرونا در آن کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز تلاش‌های موفقی در کنترل شیوع بیماری کرونا داشته و آماده تبادل تجربیات خود با کشور دوست و مسلمان نیجر هستیم.

روحانی با قدردانی از حمایت‌های مستمر این کشور از توافق برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد، خاطرنشان کرد: ریشه بسیاری از مشکلات امروز جهان سوءاستفاده برخی کشورها از مجامع بین‌المللی بوده است.

بسیار خرسندم که ایران و نیجر در این زمینه که روابط بین المللی باید بر اساس عدالت، حقانیت و ارزش‌های والای انسانی که مبتنی بر استقلال، همبستگی و عزت استوار باشد، اشتراک نظر دارند.

رییس جمهوری با اشاره به چهار دهه روابط دوستانه تهران و نیامی، افزود: دو کشور همکاری‌های خوبی در زمینه‌های اکتشافات معدنی، بهداشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تماس تلفنی روحانی با رییس جمهوری نیجر/ تشکر بابت مخالفت با آمریکا در شورای امنیت

تماس تلفنی روحانی با رییس جمهوری نیجر/ تشکر بابت مخالفت با آمریکا در شورای امنیت