مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 شهریور 1399 ساعت 06:452020-09-02پزشكي

راه اندازی بیمارستان سلول درمانی متوقف شد/ درمان پارکینسون در آستانه فاز انسانی


با توجه به اینکه کشور با مشکلات مالی مواجه شده است، راه اندازی این بیمارستان نیز به مرحله توقف رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، دکتر حمیدرضا طیبی در حاشیه بیست و یکمین کنگره پزشکی تولیدمثل که از امروز آغاز به کار کرد، در جمع خبرنگاران گفت: طبیعی بود که با شروع بیماری کووید 19 در چین و شیوع آن در کشورها، تمهیداتی را در راستای پیشگیری و درمان بیماری به کار بگیریم.

در این راستا محققان جهاد دانشگاهی در زمینه تولید کیت، مواد ضدعفونی کننده، ماسک و … فعالیت های خود را از همان ابتدا شروع کردند و اکنون به مرحله تولید و تأمین نیاز رسیده اند.

رییس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه پژوهشگاه رویان، سلول درمانی را در زمینه درمان بیماری کووید 19 در پیش گرفت، گفت: محققان این پژوهشگاه تحقیقاتی را در راستای استفاده از سلول های مزانشیمی در بافت های ریه شروع کرده اند.

آغاز فاز دوم سلول درمانی در بیماران کووید 19 طیبی ادامه داد: این تحقیقات با همکاری بیمارستان های مسیح دانشوری، شریعتی و هاجر بود که فاز اولیه آن به اتمام رسیده و قرار است فاز دوم آن با تعداد بیشتری انجام شود.

وی افزود: پروژه سلول درمانی در بیماری کووید 19 یک پروژه زمانبر است که امیدواریم با طی شدن مراحل فازهای بعدی نتایج خوبی حاصل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی بیمارستان سلول درمانی متوقف شد/ درمان پارکینسون در آستانه فاز انسانی

راه اندازی بیمارستان سلول درمانی متوقف شد/ درمان پارکینسون در آستانه فاز انسانی