مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 شهریور 1399 ساعت 09:452020-09-02پزشكي

ساخت پوست مصنوعی الکترونیکی که به درد واکنش نشان می دهد!


محققان مؤسسه سلطنتی فناوری ملبورن(RMIT) استرالیا در مطالعه اخیرشان پوست مصنوعی الکترونیکی ایجاد کرده اند که مانند پوست واقعی به درد واکنش نشان می دهد.

- ساخت پوست مصنوعی الکترونیکی که به درد واکنش نشان می دهد! محققان مؤسسه سلطنتی فناوری ملبورن(RMIT) استرالیا در مطالعه اخیرشان پوست مصنوعی الکترونیکی ایجاد کرده اند که مانند پوست واقعی به درد واکنش نشان می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، نمونه اولیه این پوست مصنوعی الکترونیکی می تواند پاسخ و واکنش فوری بدن را تقلید کند و با سرعت به احساسات دردناک واکنش نشان دهد.

همانطور که دانشمندان پیش بینی کرده اند، این دستگاه می تواند راه را برای توسعه پروتزهای بهتر، ربات های هوشمندتر و روش های غیرتهاجمی برای پیوند پوست هموار کند.

پروفسور مدهو باسکاران (Madhu Bhaskaran) محقق ارشد این مطالعه گفت: پوست بزرگترین اندام حسی بدن ما است و دارای ویژگی های پیچیده ای است که برای ارسال سیگنال های هشدار سریع در هنگام آسیب دیدن ایجاد شده است.

ما همه چیز را از طریق پوست احساس می کنیم، اما پاسخ درد ما فقط در یک نقطه خاص مانند وقتی که ما چیزی خیلی گرم یا خیلی تیز را لمس می کنیم، شروع می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت پوست مصنوعی الکترونیکی که به درد واکنش نشان می دهد!

ساخت پوست مصنوعی الکترونیکی که به درد واکنش نشان می دهد!