مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 شهریور 1399 ساعت 08:302020-09-03اقتصادي

ردیابی سیاهچاله ای که 150 برابر سنگین تر از خورشید است


ستاره شناسان موفق به ردیابی یک سیاهچاله شدند که 150 برابر سنگین تر از خورشید است.

- ستاره شناسان موفق به ردیابی یک سیاهچاله شدند که 150 برابر سنگین تر از خورشید است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از دیلی میل، ستاره شناسان یک سیاهچاله هیولا را کشف کردند که 150 برابر سنگین تر از خورشید بوده و نتیجه انرژی امواجی است که به هنگام ادغام دو سیاهچاله کوچک تر تولید شده است.

محققان با استفاده از ردیاب های امواج گرانشی ویرگو (Virgo) و لیگو (LIGO) موجی را شناسایی کردند که با هشت برابر انرژی خورشید در فاصله 17 میلیارد سال نوری قرار دارد.

این موج گرانشی پر انرژی نتیجه یک سیاهچاله با اندازه ای 66 برابر خورشید است که در حال ادغام با یک سیاهچاله بزرگتر بوده که حدود 85 برابر جرم خورشید است.

بنا به گفته محققان دانشگاه موناش که در این پژوهش حضور داشتند، این سیاهچاله جدید دو برابر سنگین تر از هر سیاهچاله ای است که تاکنون با استفاده از امواج گرانشی کشف شده است.

چگونگی دقیق تر ادغام امواج کوچک تر هنوز شناخته نشده است اما محققان فکر می کنند که آن دو نتیجه ادغام قبلی سیاهچاله های کوچک تر باشند.

دنیل ویلیامز (Daniel Williams) از دپارتمان فیزیک و ستاره شناسی گفت: نجوم امواج گرانشی به ما کمک می کند که به سوال هایی راجع به چگونگی کارکرد کیهان پاسخ دهیم و همچنین مشکلات جدیدی را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ردیابی سیاهچاله ای که 150 برابر سنگین تر از خورشید است

ردیابی سیاهچاله ای که 150 برابر سنگین تر از خورشید است