مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 شهریور 1399 ساعت 19:202020-09-03پزشكي

آیا برای حیوانات خانگی هم تست کرونا هست؟


احتمال آلوده شدن حیوانات خانگی مانند سگ و گربه به ویروس کرونا وجود دارد و انجام تست های آزمایشگاهی برای حیوانات مشکوک یک رویه معمول نبوده و تنها باید با صلاح دید دامپزشکان انجام شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ به نقل از موسسه ملی تحقیقات سلامت جمهوری اسلامی ایران، اکنون که بیماری کووید-19 به طور گسترده در جمعیت انسان ها منتشر شده است، احتمال آلوده شدن گونه های خاصی از حیوانات در اثر تماس نزدیک با مبتلایان به این بیماری وجود دارد.

ابتلای حیوانات به این ویروس ممکن است پیامدهایی برای سلامت انسان ها و حیوانات، حفاظت از حیوانات وحشی و تحقیقات پزشکی داشته باشد.

حال سوالی که پیش می آید این است که در صورت مشکوک بودن به آلودگی حیوانات خانگی با این بیماری، آیا تست آزمایشگاهی برای تأیید تشخیص کووید-19 در حیوانات وجود دارد؟ شواهد موجود در زمینه پاسخ به سوال تاکنون شواهدی مبنی بر اینکه حیوانات نقش مهمی در گسترش بیماری کووید-19 دارند، در دست نیست و براساس شواهد اندکی که وجود دارد، خطر گسترش بیماری کووید-19 از حیوانات به انسان ها بسیار پایین است.

تحقیقات در زمینه بررسی میزان حساسیت گونه های مختلف حیوانات نسبت به بیماری کووید-19 در حال انجام است و بر طبق یافته های محققان، ماکیان، موش ها و خوک ها مستعد ابتلا به این بیماری نیستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا برای حیوانات خانگی هم تست کرونا هست؟

آیا برای حیوانات خانگی هم تست کرونا هست؟