مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 شهریور 1399 ساعت 09:352020-09-04اجتماعي

مهم ترین مشکل دانش آموزان ناشنوا در آموزش مجازی


دبیر کمیته مطالعات کم شنوایی و ناشنوایی مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در آستانه بازگشایی مدارس از دغدغه های دانش آموزان ناشنوا و کم شنوا گفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبشدت برای کودکان و بزرگسالان کم شنوا و ناشنوا چالش برانگیز شده است.

مدیر گروه آموزشی کودکان استثنایی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در پاسخ به این سوال که وجود رابط با زبان اشاره تا چه میزان می تواند به رفع این مشکلات کمک کند، گفت: از وجود رابط در انتقال برخی از محتواهای آموزشی استفاده می شود، اما این طور نیست که همه کودکان و بزرگسالان ناشنوا و کم شنوا، زبان اشاره را کامل بلد باشند و با توجه به اینکه اکنون بسیاری از آنان از روش گفتاری و شفاهی برای ارتباطاتشان استفاده می کنند، لذا دیدن چهره کامل و واضح معلم و دریافت صدای او، برای درک آنان از مفاهیم آموزشی، بسیار مهم است.

همچنین آموزش دانش آموزان کم شنوا و ناشنوا لازم است بیشتر به صورت دیداری باشد و این مسئله در دوره فعلی با محدودیت روبروست.

موللی افزود: بسیاری از دانش آموزان کم شنوا و ناشنوا بویژه در مدارس استثنایی، با ناتوانی هایی همراه هستند که کار آموزش را عموماً با چالش های بسیار روبرو می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین مشکل دانش آموزان ناشنوا در آموزش مجازی

مهم ترین مشکل دانش آموزان ناشنوا در آموزش مجازی