مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 شهریور 1399 ساعت 06:152020-09-06سياسي

نظر باغدارن باغستان قزوین درخصوص شورای فنی میراث فرهنگی چیست؟


شورای فنی میراث فرهنگی شورایی است که برای باغستان تصمیم گیری می کند و تلاش دارد که باغستان را حفظ کند اما در قانون حضور باغدار در شورای فنی در نظر گرفته نشده و باغستان را فارغ از باغدار دیده است.

- ایسنا/قزوین شورای فنی میراث فرهنگی شورایی است که برای باغستان تصمیم گیری می کند و تلاش دارد که باغستان را حفظ کند اما در قانون حضور باغدار در شورای فنی در نظر گرفته نشده و باغستان را فارغ از باغدار دیده است.

در این گزارش نظرات چند باغدار باسابقه و جوان باغستان سنتی قزوین را در مورد این شورا جویا شدیم.

باغستان سنتی قزوین میراثی 2000 ساله ای است که با تلاش فراوان باغدارانی که نسل در نسل عمر خود را صرف باغستان کرده اند باقی مانده، باغدارانی که معتقدند جایشان در شورای فنی میراث فرهنگی خالی است، شورای فنی میراث فرهنگی شورایی است که برای باغستان تصمیم گیری می کند و تلاش دارد که باغستان را حفظ کند اما در قانون حضور باغدار در شورای فنی در نظر گرفته نشده است.

باغستان بدون باغدار معنایی ندارد مرتضی تدین که از باغداران قدیمی قزوین است در این خصوص می گوید: شورای فنی میراث فرهنگی هنوز مصوبه ای نداشته است اما معتقد هستم که این شورا به جز دردسر چیزی برای باغداران ندارد؛ مشکل این است که همیشه می گوییم باغستان اما در نظر نمی گیریم که تا باغدار ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظر باغدارن باغستان قزوین درخصوص شورای فنی میراث فرهنگی چیست؟

نظر باغدارن باغستان قزوین درخصوص شورای فنی میراث فرهنگی چیست؟