مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 شهریور 1399 ساعت 07:252020-09-06سياسي

واکنش علمای بیرجند به فاجعه 17 شهریور 57+ سند


علما و بزرگان دینی بیرجند پس از فاجعه کشتار مردم توسط رژیم پهلوی در 17 شهریور 57 با ارسال خبر و تلگراف با ارسال خبر و تلگراف همدردی خود را با مردم و علمای کشور در اعتراض به این جنایت ددمنشانه رژیم پهلوی اعلام داشتند.

- خبرگزاری فارس-بیرجند؛ برگزاری راهپیمایی بزرگ در عید سعید فطر سال 1357، سرآغاز حرکت خونین 17 شهریور همان سال به شمار می رود، در این روز که مصادف با 13 شهریور بود، مردم در شهرهای خمین، تهران، قم، کرج، ایلام و چند شهر دیگر، پس از برگزاری نماز عید، به حرکت درآمدند و شعارهای دینی و کوبنده بر ضد رژیم سر دادند.

در صبح جمعه، 17 شهریور سال 1357، مردم تهران پس از ادای فریضه صبح، برای چهارمین روز متوالی از خانه ها بیرون آمده و سیل آسا به سمت خیابان ها آمدند، مرکز تجمع آنان میدان ژاله (میدان شهدای کنونی) بود، همین که مردم به خیابان ها رسیدند، ناگهان با دیدن تانک ها و زره پوش های نظامی و مأموران مسلسل به دست حکومت، غافلگیر شدند، ولی بدون اعتنا به سربازان، به حرکت خود ادامه دادند.

از خیابان های اطراف، سیل انبوه جمعیت با سردادن شعارهای انقلابی، به سمت میدان ژاله در حرکت بود، مأموران مسلح پس از چند بار اخطار، از زمین و هوا جمعیت را ناجوانمردانه هدف رگبار مسلسل قراردادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش علمای بیرجند به فاجعه 17 شهریور 57+ سند

واکنش علمای بیرجند به فاجعه 17 شهریور 57+ سند