مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 شهریور 1399 ساعت 09:352020-09-06سياسي

شعر سیاسی باید رندانه باشد/ بی تفاوتی شاعر توجیهی ندارد


مصطفی متولی، شاعر و ذاکر اهل بیت(ع) می گوید:دلیلی ندارد که عده ای از شاعران بهانه می گیرند و می گویند ما نمی خواهیم شعر اجتماعی و حق طلبانه بگویم؛ - مصطفی متولی، شاعر و ذاکر اهل بیت(ع) می گوید:دلیلی ندارد که عده ای از شاعران بهانه می گیرند و می گویند ما نمی خواهیم شعر اجتماعی و حق طلبانه بگویم؛ این در وضعیت کنونی تقیه نیست، بی تفاوتی است به گزارش سایت قطره و به نقل ازشعر می خواند و میانداری می کند؛ اعتقاد دارد موضع گیری شاعران در خصوص اتفاقات اجتماعی و سیاسی روز، ضروری است، منتها این موضع گیری باید به میانجی رندی شاعرانه انجام گیرد؛ از نظر او صریح گویی و فاش سرایی نتیجه عکس می دهد! گفت وگو با مصرفی متولی از منظر خوانندگان می گذرد.

در خصوص شعر عاشورایی حق طلبانه که واجد نوعی موضع مندی مختص امروز هم باشد، یک چالش وجود دارد؛ از یکسو هم خود فرهنگ عاشورا و هم دستور بزرگان دین این است که شعرها و هیئت ها به سمت سکولاریسم و سیاست زدایی نروند، اما از سوی دیگر هم ورود شاعران به عرصه اجتماعی سیاسی امروز ممکن است شعر را به دام نوعی سیاست زدگی و حتی جناحی بازی های نامطلوبی بیندازد که نمونه های آن را هم کم نداشتیم.

در این میانه چه اقتضائات و مولفه هایی باید رعایت شود تا این آسیب های دوسویه به شکلی برطرف شوند یا به حداقل برسند؟ از قدیم در بحث از هنر گفته اند که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعر سیاسی باید رندانه باشد/ بی تفاوتی شاعر توجیهی ندارد

شعر سیاسی باید رندانه باشد/ بی تفاوتی شاعر توجیهی ندارد