مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 شهریور 1399 ساعت 10:352020-09-06بين الملل

پارلمان عربی: افتتاح سفارتخانه ها در قدس نقض قطعنامه های بین المللی است


رییس پارلمان عربی در واکنش به تصمیم کوزوو و صربستان برای افتتاح سفارتخانه های خود در قدس اشغالی، تأکید کرد که افتتاح سفارتخانه ها در قدس نقض قطعنامه های بین المللی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مشعل بن فهم السلمی رییس پارلمان عربی امروز یکشنبه مخالفت خود با تصمیم جمهوری کوزوو و صربستان در خصوص افتتاح سفارتخانه های خود در شهر قدس را اعلام کرد.

وی درباره خطرات هر گونه خدشه وارد کردن به وضعیت تاریخی و حقوقی شهر قدس اشغالی هشدار داد.

طبق گزارش شبکه سعودی العربیه ، السلمی گفت که این تصمیمات یکجانبه نقض قانون بین المللی و قطعنامه های مربوط به وضعیت حقوقی شهر قدس اشغالی از جمله قطعنامه شماره 478 شورای امنیت مربوط به سال 1980 است که در آن بر مخالفت با تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق شهر قدس و ممنوعیت ایجاد دفاتر نمایندگی دیپلماتیک در این شهر تأکید شده است.

او همچنین به قطعنامه شماره 2334 شورای امنیت مربوط به سال 2016 اشاره کرد که در آن تأکید شده است شورای امنیت هیچ گونه تغییرات اسراییل در شهر قدس را به رسمیت نمی شناسد مگر اینکه این تغییرات حاصل مذاکرات باشد.

السلمی تصریح کرد که هر گونه تصمیمات یا اقداماتی برای تغییر چهره شهر قدس اشغالی و بافت جمعیتی آن بر اساس قانون بین المللی باطل است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پارلمان عربی: افتتاح سفارتخانه ها در قدس نقض قطعنامه های بین المللی است

پارلمان عربی: افتتاح سفارتخانه ها در قدس نقض قطعنامه های بین المللی است