مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 شهریور 1399 ساعت 15:552020-09-06اقتصادي

فرماندار تفتان: گوهرکوه قطب مهم تولید پسته سیستان و بلوچستان است


فرماندار تفتان سیستان و بلوچستان گفت: بخش زرخیز گوهرکوه با برخورداری از ظرفیت بالای کشاورزی و منابع آبی و خاک حاصلخیز از قطب های مهم تولید محصول استراتژیک پسته در استان محسوب می شود.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان فرماندار تفتان سیستان و بلوچستان گفت: بخش زرخیز گوهرکوه با برخورداری از ظرفیت بالای کشاورزی و منابع آبی و خاک حاصلخیز از قطب های مهم تولید محصول استراتژیک پسته در استان محسوب می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا فریبا برنایی بجد در بازدید از باغات و کارگاه فرآوری و ضبط پسته گوهرکوه تفتان با تاکید بر بالا بردن راندمان تولید و بهره گرفتن درست از آب و توجه به مباحث آموزشی به کشاورزان در سال جهش تولید افزود: با توجه به خشکسالی های اخیر، استفاده از سیستم های نوین آبیاری باید مدنظر کشاورزان بوده و جهاد کشاورزی باید در این زمینه آموزش های لازم را به کشاورزان ارائه دهد.

وی با اشاره به بحث تولیدات کشاورزی و تکمیل این چرخه بیان کرد: کشاورزان در کنار کشاورزی کار پرورش دام سنگین، سبک و طیور را هم انجام دهند تا گام های موثری در جهت رونق و جهش تولید در منطقه برداشته شود.

فضل الله کردی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفتان نیز گفت: جهاد کشاورزی در سال گذشته 25 باغ پسته را در سطح 25 هکتار با مشارکت کشاورزان بصورت الگویی مدیریت نموده که شامل چالکود، هر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرماندار تفتان: گوهرکوه قطب مهم تولید پسته سیستان و بلوچستان است

فرماندار تفتان: گوهرکوه قطب مهم تولید پسته سیستان و بلوچستان است