مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 شهریور 1399 ساعت 11:152020-09-07بين الملل

دادگاه آمریکا به تداوم جاسوسی از شهروندان این کشور رأی داد


دادگاهی در آمریکا مجوز یکی نهادهای جاسوسی این کشور برای جاسوسی غیرقانونی از شهروندان را تمدید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دادگاه رسیدگی به امور عاملان خارجی در آمریکا حکمی صادر کرد که طبق آن دفتر تحقیقات فدرال (اف بی آی) می تواند به شنود مکالمات آمریکایی ها با افراد خارج از این کشور، ادامه دهد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه راشا تودی ، این حکم در حالی صادر شده است که مشخص شده دولت آمریکا در موارد متعددی، قوانین مربوط به حریم خصوصی شهروندان را نقض کرده است.

به گفته جیمز بوزبرگ رییس این دادگاه، اف بی آی ظرف یک سال گذشته دستکم در 87 مورد اطلاعات حساب های گوگل، وریزون و دیگر بسترهای ارتباطی شهروندان را بدون اینکه اثری از تبادلات اطلاعاتی یا شواهد جرم باشد، مورد جستجو قرار داده است.

تنها در یک مورد از این تخلفات، اف بی آی ماه آگوست سال گذشته میلادی، مکالمه تلفنی 16 هزار شهروند آمریکایی را مورد شنود قرار داد که تنها 7 نفر از آن ها تحت تحقیقات مربوط به تخلفات صورت گرفته بود.

با این حال بوزبرگ با صدور حکمی، فعالیت های اف بی آی را منطبق بر اصلاحیه چهارم قانون اساسی آمریکا دانسته و به این نهاد جاسوسی مجوز داد که تا یک سال دیگر بتواند مکالمات شهروندان را مورد شنود قرار دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دادگاه آمریکا به تداوم جاسوسی از شهروندان این کشور رأی داد

دادگاه آمریکا به تداوم جاسوسی از شهروندان این کشور رأی داد